لاغری موضعی

لاغری شکم

آیا می خواهید شكم بزرگ تان را سریع كوچك كنید ؟ ما در ادامه راه حل هایی فوق العاده را به شما ارائه می دهیم.

در حال حاضر  چاقی  و در پی آن لاغر کردن شکم یکی از مهمترین معضلات زندگی ماشینی در سراسر دنیا محسوب می شود و در ایران به خصوص در شهر های بزرگ چاقی در حال افزایش است. و پزشکان به روش های لاغری موضعی بیماران خود را درمان می کنند ، مانند انواع رژیم های غذایی ، دارو درمانی ، انواع جراحی ها مانند لیپوماتیک و ... ، ورزش درمانی که هر کدام مزایا و عوارض خاص خود را دارند. از جمله مناطقی که نیاز به لاغری موضعی گاها در آن احساس میشود ، ناحیه گردن و غبغب است . شکل گردن و غبغب متأثر از روابط متقابل سه نوع بافت است: بافت عضله، بافت چربی و بافت پوست؛ بنابراین طیفی از عوامل در ایجاد ناهنجاری‌های ظاهری تأثیر دارند و به همین دلیل عمل‌های جراحی و غیرجراحی مختلفی برای رفع غبغب وجود دارد؛ از لیفت گردن و بزرگ کردن و تغییر شکل چانه گرفته تا جراحی‌های گسترده ترمیمی.

1- برای لاغری موضعی شکم از کم شروع کنید .همان طوری که اگر شناکردن را بلد نباشید، روز اول به قسمت عمیق استخر شیرجه نمی زنید، در اینجا هم در اولین دفعات ، هیچ وقت نباید از حرکت های پیچیده و پیشرفته ی مربوط به عضلات تنه شروع کنید. از حرکات با دامنه کوتاه شروع کنید(مثلا یک تخته را به مدت 15 تا 20 ثانیه نگدارید)، و سپس هنگامی که قدرت عضلات بالاتنه تان بهبود یافت و در انجام حرکت ها مهارت پیدا کردید اقدام به انجام تمرین های دشوارتر کنید.

2- عضله های زیر لگن خود را به کار بگیرید .با به کار گیری این عضله ها( این عضله ها آنهایی هستند که با متراکم کردن آنها جریان ادرار قطع می شود)، قبل و درحین نرمش های مربوط به عضلات شکمی، به صورت بهتری عضله های عرضی پایین شکم را وارد کار می کنید. عضله های عرضی دور شکم مانند یک کمربند تنه شما را در بر می گیرند. این کار به لاغری شکم کمک می کند و همچنین ناحیه میانی اندامتان محکم شود.

3- بر روی ورزش تمرکز کنید .

بسیاری اوقات در هنگام انجام تمرین های ورزشی، از نظر ذهنی توجهی به حرکات خودمان نداریم. تلویزیون تماشا می کنیم، به کارهایی که باید انجام بدهیم فکر می کنیم، یا حتی فقط در فکر آن هستیم که ورزشمان زودتر تمام بشود، به جای آن که به آنچه انجام می دهیم توجه داشته باشیم. با تمرکز کردن خوب بر روی ورزش برای لاغری موضعی شکم ، شما نه تنها کمتر در معرض آسیب دیدن هستید(زیرا حواستان جمع است و به صدای بدنتان گوش می دهید) ، بلکه شما ارتباط ذهن و بدنتان را برقرار می کنید که کمک می کند تا رشته های عضلانی بیشتری را به کار بگیرید و در نتیجه نتایج بهتری از کارتان بگیرید.

لاغری شکم با طب سوزنی

در کنار سایر روش ها استفاده از طب سوزنی برای لاغری موضعی شکم حدود سی سال است که در سراسر جهان رواج یافته است و به علت اینکه استفاده از طب سوزنی در درمان چاقی دارای هیچگونه عوارضی نمی باشد در حال افزایش است.

اگر چه اکثر مردم جهت به دست آوردن زیبایی اندام و جهت درمان چاقی به پزشکان مراجعه می کنند اما باید توجه نمود که در پشت پرده چاقی بیماریهایی مانند دیابت ، افزایش فشار خون ، افزایش چربیهای خون ، افزایش اوره خون ، بیماریهای قلبی عروقی ، آرتروزها و دردهای مفاصل و سیاتیک ، مشکلات عصبی ، نا توانایهای جنسی و خیلی از بیماریهای دیگر نهفته است و به جرات می توان گفت: چاقی منشا بسیاری از بیماریها در کشورهای صنعتی است لذا درمان و توجه به آن از واجبات است.

چگونه طب سوزنی باعث  کاهش وزن میشود؟

1)طب سوزنی باعث کاهش اشتها میشود .

طب سوزنی باعث کاهش اشتها می شود و بدین طریق از پرخوری جلوگیری می کند به خصوص در افرادی که پرخوری عصبی دارند یعنی در کسانی که عصبانی می شوند اشتهایشان زیاد می شود بسیار موثر است. در طب سوزنی با سوزن زدن بر روی نقاطی از گوش و بدن می توان در عرض یک هفته اشتهای فرد پر خور را بسیار کم نمود و در عرض یک هفته مقدار خوردن فرد به نصف کاهش می یابد ، یعنی اگر مقدار خوردن فرد در قبل از شروع درمان را صد در نظر بگیریم بعد از یک هفته درمان به حدود50 می رسد و مسلما زمانیکه ورود غذا به بدن به این شدت کم شود فرد لاغر می گردد.

2) طب سوزنی باعث افزایش سوخت و ساز(متابولیسم)می شود .

طب سوزنی و لاغری می تواند با افزایش گردش خون و انرژی در بدن باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز چربیها گردد. این روش به خصوص در افرادی که می گویند خیلی غذا نمی خورند ولی همچنان چاق می باشند موثر است. این افراد با گرفتن انواع رژیم های غذایی و به خصوص خوردن میوه ها و سالاد بدن خود را به سمت سردی و کاهش سوخت و ساز برده اند و لذا بدن به اصطلاح به خواب زمستانی فرو رفته است و با وجود رژیم های سخت لاغر نمی شوند. طب سوزنی باعث به کار افتادن موتور سوخت و ساز بدن شده و مواد اضافی را می سوزاند و باعث لاغری موضعی شکم می گردد .

طب سوزنی در کلینیک رازی انجام نمی‌شود و از روش‌های دیگر استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران کلینیک تماس بگیرید.

لاغری موضعی با رژیم غذایی

غذاهایی مانند چای سبز، جوی دوسر، کرفس، توت ها، دانه ها، گریپ فروت، این مواد غذایی می تواند چربیها را بسوزاند و دارای فیبر زیادی میباشند.

- جو دوسر به علت فیبر غذایی سرعت دفع انرژی در بدن را پائین می آورد و دیرتر گرسنه می شوید.

 - انواع توت ها به علت فیبر بالا سرعت جذب کربوهیدرات در بدن را کاهش می دهد.

- چای سبز نیز سرعت سوخت وساز را در بدن بالا می برد و باعث لاغری موضعی شکم می شود.

-  مغز ها مانند بادام، گردو و فندق سرشار از ویتامین ها،  پروتئین، فیبرو چربی می باشد به کنترل قند خون و کاهش چربی موضعی بدن کمک می کند.

- از سیر غذا خوردن و گرسنگی طولانی پرهیز نمایید.

- وعده های غذایی را افزایش دهید ولی در هر وعده غذا کمتر بخورید.

- از مصرف قند های ساده، کربوهیدرات، غذاهای تصفیه شده، آرد سفید خوداری کرده و محصولات گندم و غلات کامل را مصرف کنید.

- روزانه 8-9 وعده ازمیوه وسبزیجات مصرف کنید.

- اگرچه تمام میوه ها به علت فیبر بالا برای درمان چاقی شکم مصرف می شود ولی تمشک و زغال اخته به علت قند پایین مناسب تر است.

- مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، سوسیس و کالباس، روغن حیوانی، کره و خامه، نمک و ادویه، خیار شور و ترشی های شور، ژله،  شکلات را محدود کنید .

- منابع غذایی حاوی ید: مانند ماهی و میگو، کاهو، موز، کلم، قارچ، ترب، نخود فرنگی، هویج، گوجه فرنگی، سیرو پیاز، گلابی و چای، اسفناج، توت فرنگی، تره فرنگی، لوبیا، زرده تخم مرغ در کاهش چاقی موضعی موثر است.

-  پروتئین هایی مانند شیر، کلم، تخم مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی، مرغ بدون پوست را مصرف کنید.

- مصرف جوانه گندم، پودر جوانه گندم، و ماءالشعیر بسیار مفید است.

- اگر سن و شرایط بدنی شما اجازه می دهد. از ورزشهای موضعی برای سرعت بخشیدن به کاهش چربی های شکم و لاغری پا استفاده کنید.

- روزانه 8-10 لیوان آب مصرف کنید. از 2 ساعت بعد از صرف غذا هر 1 ساعت یک لیوان آب یا آب میوه صد در صد طبیعی مصرف نمایید.

- روزانه 15 دقیقه داخل یک تشت یا وان گرم نشسته و موضع چاق را به صورت دورانی ماساژ دهید.

- محل های چاق را بخار آب جوش دهید برای این کار می توانید آب جوش را زیر یک صندلی فایبر گلاس گذاشته و روی آن را یک پارچه انداخته و به آن محل ها بخار آب بدهید.

- روزانه 5 دقیقه ورزشهای درازو نشست، شنا، حرکتهای پروانه ای کمر، حرکات کششی را برای لاغری موضعی بدن خود انجام دهید.

- 30-45 دقیقه پیاده روی تقریبا تند به مدت 3- 5 روز در هفته داشته باشید.

- ترکیب کاهش کالری در رژیم غذایی و افزایش فعالیتهای بدنی توصیه می شود. زیرا باعث تشدید کاهش چربیهای شکمی می شود ضربان قلب را بالا می برد و باعث تنفس بهتر می شود.

- در صورت چاقی موضعی شکم و پهلوها و باسن، هنگام ورزش، این نواحی را با نایلون ببندید. این امر باعث افزایش سوخت چربی در این نواحی می شود.

- عصبانی نشوید استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می شود که این هورمون باعث چاقی شکم می شود.