لاغری موضعی با دستگاه ال پی جی : عوارض و هزینه

اکثر افراد به دنبال راه‌حلی برای درمان افتادگی پوست و از بین بردن ذخایر مقاوم چربی هستند. همه‌ی ما به دنبال راهی سریع برای رسیدن به فرم مناسب بدنی هستیم ولی هر کسی حاضر نخواهد بود تحت عمل جراحی قرار گیرد.

ال پی جی (لیپوماساژ) آخرین نسل روش‌های درمانی برای درمان چاقی، سلولیت و شکل دادن به بدن است. روش ال پی جی به شکل شدیدی بافت‌های عمیق را تحریک کرده و باعث می‌شود تا سلول‌های چربی را سوزانده و چرخه‌ی زندگی آن‌ها را کوتاه کنند. با ابداعات گسترده در زمینه‌ی تکنولوژی و روش‌های جدید درمانی، روش ال پی جی (لیپوماساژ) بر روی منطقه‌ی خاصی تمرکز کرده و طرز عملکرد آن به‌صورت مکانیکی است.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ed9788″]

سلولیت ممکن است در هر سنی ایجاد شود که علت آن نیز تجمع بافت چربی در زیر پوست می‌باشد. با وجود ورزش‌های سنگین و رژیم‌های غذایی، ممکن است نتوانید از شر چربی‌های سرسخت خلاص شوید که در مناطقی چون ران‌ها، باسن و پهلوها قرار دارند.

حالت “چین‌خوردگی” معمولاً در افرادی با پوست نازک و یا عضلات ضعیف دیده می‌شود ولی متخصصین کلینیک زیبایی رازی می‌توانند راه‌هایی را برای رهایی از سلولیت به شما معرفی کنند. درصورتی‌که به دنبال داشتن پوست سفت و جوان هستید و می‌خواهید بدنی خوش‌فرم داشته باشید، روش انقلابی ال پی جی می‌تواند انتخاب مناسب شما باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی لاغری با ال پی جی و یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188334029 و 02188333259 تماس حاصل فرمایید.[/alert]

[dopts id=”20″]

روش ال پی جی (لیپوماساژ) چگونه کار می‌کند؟


در این روش درمانی، بافت‌های عمیق تحریک‌شده و سلول‌های چربی خود را تخریب می‌کنند. همچنین، گردش سیستم لنفاوی افزایش‌یافته و تولید کلاژن در طولانی‌مدت بیشتر می‌شود. می‌توان این روش درمانی را به شکل ماساژ بافت‌های عمیق در یک منطقه‌ی خاص توصیف کرد؛ البته همکاری فعال بیمار در این روش الزامی است. در طول درمان، بیمار باید عضلات منطقه‌ی مورد درمان خود را منقبض کند تا اثرات درمان تنها بر روی بافت چربی و پوست منطقه باقی بمانند. این کار باعث حصول نتایج بهتری خواهد شد. پس از انجام درمان، بیمار تشویق می‌شود تا به شکل بهتر و معقول‌تری غذا خورده، ورزش کند و روزانه 2 لیتر آب بنوشد.

تکنولوژی ال پی جی (لیپوماساژ) و روش‌های درمانی جدید آثار محسوس خود را زودتر آشکار می‌کنند: این روش می‌تواند آثار خود را ظرف 8 جلسه‌ی درمانی آشکار کند در صورتی‌که روش‌هایی چون اندرمولوژی سنتی حداقل به 15 الی 20 جلسه‌ی درمانی نیاز دارند.

مزایای ال پی جی


ال پی جی را می‌توان به‌صورت سرپایی انجام داد که روشی نسبتاً بدون درد است. بسته به منطقه‌ی مورد درمان، یک جلسه‌ی درمانی بین 30 دقیقه تا یک ساعت زمان برده و بسیاری از افراد پس از تنها یک جلسه‌ی درمانی احساس می‌کنند که پوست آن‌ها سفت‌تر شده است. از جمله دیگر مزایای کلیدی ال پی جی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کاهش استرس
  • تقویت گردش خون در کل بدن
  • عدم ایجاد مدت‌زمان ازکارافتادگی
  • تجربه‌ای راحت و بدون درد
  • عدم وجود خطر ایجاد سوختگی
  • قابلیت انجام بر روی همه‌ی انواع پوست و افراد مختلف
  • آثار تدریجی

داوطلب شدن برای درمان


ازآنجایی‌که ال پی جی می‌تواند گردش خون را تا حد 400 درصد افزایش دهد، ممکن است برخی عارضه‌ها تشدید شده و یا برخی از دستگاه‌های بدن تحت فشار زیادی قرار بگیرند. به همین منظور، درمان افرادی که عارضه‌های زیر در آن‌ها تشخیص داده شده است ناممکن است:

  • ترومبوز و یا استفاده از داروهای شل کننده‌ی تجویزی خون
  • بیماری‌های پیش‌رونده و عفونی مثل ایدز و غیره
  • سرطان و تومورهای بدخیم در عرض 5 سال گذشته
  • بیماری‌های قلبی
  • التهاب یا عفونت حاد
  • بیماری‌های تنفسی
  • ازکارافتادن کلیه
  • هپاتیت
  • دیابت
  • عارضه‌های مربوط به گردش خون در عرض 2 سال گذشته

بهترین داوطلبین انجام اندرمولوژی افرادی با سلامت کامل هستند که می‌خواهند ظاهر ران‌ها، باسن، شکم و یا هر نقطه‌ی دیگری از بدن خود که به سلولیت مبتلاست را بهبود بخشند.

عموماً، بهترین داوطلبین برای انجام عمل اندرمولوژی:

  • در سلامت فیزیکی و ذهنی به سر می‌برند.
  • در مورد روش‌های درمانی موجود اطلاعات کافی داشته و انتظارات واقع‌گرایانه‌ای دارند.
  • قصد دارند با از بین بردن سلولیت و بهبود رنگ پوست، ظاهر خود را بهتر کنند.
  • ازنظر روحی و روانی با داشتن پوست جوان و بدنی خوش‌فرم تر، در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند.

مشاوره


درصورتی‌که به این نتیجه رسیدید که می‌توانید از درمان سلولیت استفاده کنید (اندرمولوژی)، اولین قدم پیدا کردن یک جراح پلاستیک خوب و تعیین یک وقت مشاوره با اوست. در جلسه‌ی مشاوره، پزشک سوابق شما را بررسی کرده و مناطقی از بدن که درگیر سلولیت شده‌اند را معاینه می‌کند. او باید به‌خوبی به اهداف شما در مورد ظاهرتان گوش فراداده و بتواند تفاوت بین روش‌های درمانی موجود را شرح دهد.

با پیش رفتن جلسه‌ی مشاوره، ممکن است بخواهید درمان خود را برنامه‌ریزی کند. می‌توانید مدت‌زمانی را برای فکر کردن بیشتر و در نظر گرفتن روش‌های درمانی دیگر اختصاص دهید. درصورتی‌که تصمیم به انجام این روش گرفتید، جراح شما را از تمام جزئیات عمل آگاه کرده و مزایا، خطرات و هزینه‌های آن را با شما در میان می‌گذارد. احتمالاً او از شما می‌خواهد تا روزانه 8 لیوان آب بنوشید. این کار می‌تواند نتایج عمل را تا حد زیادی بهبود دهد.

نحوه‌ی درمان


در طول یک جلسه‌ی ال پی جی، یک دستگاه دارای دو غلتک موتوردار و یک دستگاه ساکشن کنترل شده بر روی پوست کشیده می‌شود. در این روش، بافت‌های عمیق بلند شده، کشیده شده و به یکدیگر مالیده می‌شوند که این کار توسط ماساژ بافت‌های عمیق انجام شده و اکثراً خوشایند و آرامش‌بخش است.ماساژ دادن باعث تحرک بخشی بافت‌های عمقی شده و متابولیسم سلول‌های چربی و بافت پیوندی را تحریک می‌کند. چربی‌های سفت شده حال تخریب شده و بافت‌های فیبروز شکل گرفته در دور آن‌ها نرم می‌شود. سم‌هایی که باعث تورم سلول‌های چربی می‌شوند از بین می‌روند چراکه گردش خون و گردش لنف افزایش می‌یابند. بافت پیوندی نیز با افزایش تولید کلاژن و الاستین تقویت می‌شود. ال پی جی همچنین می‌تواند گرفتگی‌های عضلانی را درمان کرده و رد کشیدگی‌های پوستی را از بین ببرد. این روش همچنین می‌تواند جای زخم را از بین برده و باعث شل شدن پوست شود.

بهبودی


ال پی جی یک روش درمانی بدون جراحی است که نیازی به مدت‌زمان بهبود ندارد و به بیماران این اجازه را می‌دهد تا بلافاصله پس از یک جلسه‌ی درمان ال پی جی، به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. در افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است کبودی‌های خفیفی ایجاد شود.

بهترین نتایج برای از بین بردن سلولیت زمانی ایجاد می‌شوند که روش ال پی جی را همراه با ورزش‌درمانی و رژیم غذایی مناسب به کار ببرید. به بیماران نیز توصیه می‌شود تا برای حفظ رطوبت پوست خود، روزانه 8 لیوان آب بخورند. همانند هر روش درمانی دیگر، این روش درمانی نیز نیازمند انجام چند جلسه است. معمولاً بسته به سن، فرم بدن، نوع سلولیت و شدن آن، مدت‌زمان موردنیاز برای انجام درمان  متغیر خواهد بود.

تفاوت ال پی جی با لیپوساکشن در چیست؟


ال پی جی یک روش بدون جراحی غیرتهاجمی است که نیازی به داروی بی‌حسی و یا باز کردن پوست ندارد. عموماً این روش درمانی هیچ مدت‌زمان بهبودی لازم نخواهد داشت. جراحان پلاستیک کل کشور، روش ال پی جی را به‌عنوان بخشی از فرایند لیپوساکشن پیشنهاد می‌کنند. چند جلسه‌ی درمانی قبل از انجام عمل لیپوساکشن می‌تواند چربی‌ها را نرم‌تر کرده و کار برداشت آن‌ها برای جراح را آسان‌تر کند. درمان پس از جراحی نیز می‌تواند ناهمواری‌های ایجادشده را درمان کند.

معایب ال پی جی


بااینکه ال پی جی مزایای زیادی دارد، این روش درمان سلولیت معایبی را نیز به همراه خود دارد. برخی از این معایب عبارت‌اند از:

  • عدم وجود تضمین برای نتیجه دادن
  • ممکن است برای ایجاد تغییر لازم باشد تا 10 جلسه‌ی درمانی انجام شوند.
  • ممکن است برای حفظ نتایج ایجادشده لازم باشد تا جلسات درمان به‌صورت دوره‌ای و منظم تعیین شوند
  • روش گران‌قیمت: هر جلسه‌ی درمانی می‌تواند تا 100 دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد
  • آثار ایجادشده دائمی نیستند
  • رسیدن به نتایج دلخواه، نیازمند ورزش کردن و داشتن یک رژیم غذایی سالم است

ال پی جی می‌تواند برای برخی از افراد مبتلا به سلولیت خفیف مناسب بوده و برای گرفتن نتیجه، باید حداقل دو بار در هفته این روش درمانی انجام شود.

هزینه


هزینه‌ی عمل ال پی جی می‌تواند بسته به محل انجام آن و عوامل متعدد دیگری متغیر باشد.

آخرین مقالات