درمان ریزش مو و کاشت مو با روش PRP

ترميم مو به روش پی آر پی روشي مناسب برای مردان و زنان است. پی آر پی فرآيندي پیشرفته، غیر جراحی، کاملاً طبیعی و پزشکی برای درمان ریزش مو یا نازک شدن مو است. این روش یک درمان تزریقی است که در آن از خون خود بیمار استفاده می‌شود.  پلاسمای خون ما (پی آر پی) حاوی عوامل رشد فعال است که می‌تواند موجب تحريك رشد مو شود.  درمان ریزش مو با روش پی آر پی را می‌توان تنها برای تحريك رشد مو و یا همراه با کاشت مو  یا جراحی ترميم مو مورداستفاده قرارداد.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ed9788″]

ریزش مو تأثیر قابل‌توجهی بر پریشانی روانی دارد و با اعتمادبه‌نفس پایین و افسردگی مرتبط است. تزریق پی آر پی یک روش درمانی ساده، مقرون‌به‌صرفه و عملي با نرخ رضایت بالای بیماران است. سپس عوامل رشد در سلول‌های خونی شما وارد عمل شده و رشد مو به‌طور طبیعی تحریک می‌شود. متخصصان کلینیک زیبایی رازی آماده ارائه مشاوره درباره کاشت و درمان ریزش مو با بهره‌گیری از روش پی آر پی هستند. جهت دریافت نوبت مشاوره و یا رزرو وقت درمان می‌توانید با شماره‌های 02188334029  و  02188333259 تماس بگیرید.[/alert]

علل ریزش مو


احتمال ریزش مو در مردان به دلیل الگوی طاسی مردانه بیشتر از زنان است. اما نازک شدن و ریزش مو در زنان نیز رایج بوده و آثار تخريبي آن در زنان كمتر از مردان نمی‌باشد. دلایل ريزش مو می‌تواند از یک عارضه ساده و موقت – کمبود ویتامین – تا یک علت پیچیده‌تر مانند یک بیماری زمینه‌ای را شامل شود. اکثر افراد با ریزش50 تا 100 تار مو به‌طور روزانه مواجه هستند. این موها جایگزین می‌شوند – یعنی مجدداً در همان فولیکول بر روی سر رشد می‌کنند. این میزان ریزش مو کاملاً طبیعی است و هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما، ريزش موي بيشتر از اين ميزان حاكي از وجود یک اختلال است. علت ریزش مو معمولاً به یک یا چند مورد از این عوامل مرتبط است: وراثت، تغییرات هورمونی، بیماری‌ها، داروها. ریزش مو دارای انواع مختلف است ازجمله:

  • طاسی  آندروژنتیک شایع‌ترین شکل ریزش مو است.
  • طاسی  اينولوشنال یک وضعیت طبیعی است که در آن تارهاي مو با افزايش سن نازك می‌شوند.
  • طاسی سکه ای تا یک بیماری خودايمن است که موجب می‌شود مو در برخی نواحی یا کل بدن دچار ریزش شود. از این عارضه گاهی با نام طاسی نقطه‌ای یاد می‌شود.
  • طاسی کششی ناشی از فشار مداومی است که در طول زمان به مو اعمال می‌شود.
  • تينا كاپيتيس یک عفونت قارچی است که می‌تواند موجب ریزش مو گردد.
  • تلوژن افلوويوم نوعی اختلال در پوست سر است که در آن موها به دليل ورود سریع مو به مرحله تلوژن (مرحله استراحت فولیکول مو) نازك شده و يا دچار ريزش می‌شود.

مزایا


  • روش ساده و غیر جراحی
  • نتایج ایمن و مطمئن
  • دوره بهبودی بسیار سریع
  • ظاهر و نتایج بسیار طبیعی

متقاضیان مناسب


افراد دارای موهای کم‌پشت، و افراد مبتلابه طاسی آندروژنیک (الگوی طاسی مردانه – ریزش مو در ناحيه فوقاني پوست سر و عقب رفتن خط رويش مو به‌ویژه در کناره‌های سر) و زنان مبتلابه طاسی الگوی مردانه می‌توانند از این روش منتفع شوند. گرچه درمان پی آر پی نتایجی فوق‌العاده برای افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند، به دنبال دارد، اما برای همه افراد مناسب نمی‌باشد. افرادی که با ريزش كلي موها مواجه هستند، نمی‌توانند تحت این درمان قرار گیرند، زیرا این درمان موجب رشد موی جدید بر روی یک سر طاس نمی‌شود. این درمان از طريق تقویت فولیکول‌های مو تنها موجب می‌شود که موهای نازک موجود ضخیم‌تر گردند.

مشاوره


در طول مشاوره با جراح، شما می‌توانید تمام جنبه‌های درمان ازجمله بهترين روش موجود، نتایج مورد انتظار، خطرات احتمالی و مراقبت بعد از عمل را موردبحث قرار دهيد.

درمان پی آر پی


پی آر پی مخفف پلاسمای غنی از پلاکت است و شامل گرفتن خون بیمار، جدا کردن پلاسما از کل نمونه خون جمع‌آوری‌شده از طریق فرآیندی با نام سانتریفوژ، و تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به محل ريزش مو است. بافت آسیب‌دیده احتمالاً در اثر میزان بالای عوامل رشد موجود در ptp تزریق‌شده به محل آسيب دچار باز زایی می‌شود. علاوه بر اين، فاکتورهای رشد موجب بازيابي سلول‌های بنيادي می‌شوند. روش پی آر پی موی سر بسیار ساده و ازلحاظ پزشکی غیرتهاجمی است. پس از مراجعه به مطب، یک متخصص خون را از بدن شما می‌گیرد. سپس، پرسنل پزشکی خون را از طریق سانتریفیوژ به گردش درآورده و پی آر پی از بقیه خون جدا می‌شود. به‌منظور چرخش و جدا کردن مولکول‌های پی آر پی از خون، یک تکنولوژی ژل بسیار پیشرفته مورداستفاده قرار می‌گیرد. پس از تکمیل فرایند سانتریفیوژ، پروتئین‌های رشد حیاتی از خون شما جدا می‌شوند. مرحله دوم نیازمند بی‌حسی موضعی است. پزشک پلاسمای غنی از پلاکت (prp) را به پوست سر تزریق می‌کند. پی آر پی فولیکول‌ها را تحریک كرده و موجب رشد مجدد موها می‌گردد. به‌منظور حصول نتایج پيشرفته، برخی از بیماران درمان پی آر پی موی سر را به‌صورت ماهیانه به مدت چهار ماه انجام می‌دهند. این کار باعث می‌شود که فولیکول‌های مو همچنان تحریک‌شده باقی‌مانده و رشد مو آن‌گونه که باید پیش رود.

نتایج


به‌منظور حصول نتایج بهینه تقریباً به هشت جلسه درمانی با فواصل دو هفته نیاز است. در کنار درمان، شما ممکن است به مصرف داروهایی نظیر مینوکسیدیل و پروپرسیا نياز داشته باشید. پزشک همچنین ممکن است درمان سلول‌های بنیادی و پی آر پی را در کنار یکدیگر انجام دهد، زیرا ثابت شده که درمان‌های ترکیبی نتایجی بهتر به دست می‌دهند. بیماران پس از جلسه چهارم شاهد رويش موهاي كركی شكل خواهند بود. درمان نه‌تنها موجب تحريك رشد مو می‌شود بلکه فولیکول‌های مو را نیز تقویت می‌کند. این روش کاملاً ایمن و فاقد عوارض جانبی است. ازآنجایی‌که این روش نيازمند گرفتن خون و تزريق به‌وسیله سوزن می‌باشد، ممکن است ناخوشایند و ترسناک به نظر برسد، اما قبل از انجام درمان به‌منظور کاهش ناراحتی از یک کرم بی‌حسی استفاده می‌شود.

خطرات یا عوارض


در مقایسه با سایر روش‌های درمان، مانند تزریق کورتیزون درازمدت یا جراحی، خطرات یا عوارض پی آر پی بسیار اندک است. خون مورد استفاده براي درمان از بدن خود بیمار گرفته می‌شود. به همین دلیل، خطر رد سلول‌ها عملاً وجود ندارد. خطر بسیار جزئی واکنش آلرژیک به داروهای بی‌حسی وجود دارد؛ بااین‌حال، این احتمال بسیار اندک است. همچنین خطر اندک ابتلا به عفونت در محل تزریق یا ناحیه گرفتن خون وجود دارد. ازآنجایی‌که خون جدا شده، پردازش شده و سپس دوباره تزریق می‌شود، خطر اندک ابتلا به عفونت همیشه وجود دارد. از عوارض جزئی درمان پی آر پی موی سر این است که بیمار ممکن است درد خفیفی را طی 48 تا 72 ساعت پس از تزریق تجربه کند. هنگامی‌که فاکتورهای رشد در غلظت بالا اعمال می‌شوند، ممکن است یک واکنش التهابی جزئی ایجاد شود. این واکنش موجب ایجاد درد خفيف و حساسيت به لمس در ناحیه تزریق می‌شود که به مدت چند روز طول می‌کشد.

هزینه


هزینه‌ پی آر پی بر اساس نیازهای شما متفاوت است، اما به‌طور متوسط، روش‌های پی آر پی موی سر یک‌بار در ماه و براي .سه جلسه تكرار می‌شوند، و قیمت آن‌ها به وسعت محل درمان در هر جلسه بستگي دارد

آخرین مقالات