اولتراسوند کویتیشن: لاغری و رفع چربی بدون جراحی

اگر شما به دنبال راهی برای کاهش چربی‌های بدن خود هستید می‌توانید از روش جدیدی که به آن اولتراسوند کویتیشن گفته می‌شود استفاده کنید. اولتراسوند کویتیشن یا لیپوساکشن اولتراسوند یک روش غیر جراحی منحصر بفرد است که در آن چربی‌های سرسخت و مقاوم بدن به شکل متناسب خود بازگردانده می‌شوند. در این روش نیازی به بیهوشی، شکافتن یا استفاده از سوزن نیست و باعث ناراحتی شما نمی‌شود، همچنین در این روش نیازی به بستری شدن بیمار نیست. در این روش غیر جراحی از تکنولوژی کویتیشن برای هدف قرار دادن بافت‌های چربی استفاده می‌شود. لیپوساکشن اولتراسوند، چربی‌های انباشته‌شده و سلولیت ها را در برخی نواحی بدن مانند شکم، ران‌ها، مچ دست، ران‌ها دست‌ها کاهش می‌دهد. در خلال لیپوساکشن اولتراسوند، سلول‌های چربی تحت تأثیر امواج اولتراسوند چربی‌ها را از بدن جدا کرده و آن را آب می‌کند.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ed9788″]

مشکل شما در هر قسمتی از بدن مانند شکم، ران‌ها، باسن، زانوها، دست‌ها یا پهلوها که باشد، با انجام کویتیشن می‌توانید نتایج را بلافاصله مشاهده کنید. برای دست‌یابی به نتایج بیشتر باید از درمانهای دیگر استفاده کرد. کویتیشن با تولید حرارت در پوست می‌تواند تولید کلاژن جدید و فیبرهای الاستیکی را افزایش داده و در نتیجه از شلی و افتادگی پوست در ناحیه تحت درمان کم کند.

متخصصین و کارشناسان ما در کلینیک زیبایی رازی برای کاهش چربی‌های موضعی و شکل دادن به بدن روش‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. اگر تمایل دارید در مورد روش‌های درمانی اطلاعات بیشتری کسب کنید می‌توانید با شماره‌های 02188334029 و 02188333259 تماس حاصل فرمایید. همکاران ما همواره آماده ارائه مشاوره یا رزرو نوبت برای شما هستند.  [/alert]

[dopts id=”19″]

کویتیشن چیست؟


اولتراسوند کویتیشن، سلول‌های چربی ناحیه هدف را با استفاده از امواج صوتی با فرکانس پایین از بین می‌برد. در روش اولتراسوند، انرژی صوتی، گرمایی کنترل‌شده برای از بین بردن سلول‌های چربی تولید می‌کند به نحوی که آسیبی به بافت‌ها و ارگان‌ها سالم نزدیک بافت تحت درمان وارد نشود. چند جلسه درمانی برای دستیابی به نتایج مطلوب مورد نیاز است. انرژی صوتی پرتوان، غشای سلولی چربی‌های ناخواسته را تجزیه کرده و آنها را آب می‌کند. این مایع از طریق فرایندهای متابولیک طبیعی از بدن خارج می‌شوند. ذخیره چربی می‌تواند به میزان قابل توجهی با روش اولتراسوند کویتیشن کم شود زیرا سلول‌های چربی را با سرعت زیادی از بین می‌برد. روش کویتیشن ممکن است با استفاده از روش رادیو فرکانسی یا ترکیب اولتراسوند و رادیو فرکانسی انجام شود.

 مزایا


این روش برای افراد شاغل و مادران پرمشغله که معمولاً به دنبال روش‌های کم‌خطر و کم ریسک هستند و نمی‌خواهند مدت زیادی بستری شوند بسیار مناسب است. روش اولتراسوند کویتیشن چربی‌ها را به صورت دائمی از بین می‌برد و این به این معنا است که سلول‌های چربی پس از این که از بین رفتند دوباره بازنمی‌گردند. برخی از قسمت‌های بدن که چربی آنها به این روش برداشته می‌شود عبارتند از:

  • شکم
  • پهلوها
  • ران‌ها
  • باسن
  • بازوها
  • قسمت داخلی زانوها
  • سینه مردان

برخی از مزایای استفاده از روش کویتیشن عبارتند از:

  • بهبود بافت پوست
  • بازسازی و بهبود شکل بدن
  • بهبود لنف و گردش جریان خون
  • سفت شدن بافت‌های همبند
  • کاهش و رفع سلولیت
  • این روش نیازی به بیهوشی و برش ندارد و بدون درد است.

چه کسانی می‌توانند این روش درمانی را انتخاب کنند؟

افرادی که از ظاهر چربی‌های انباشته‌شده در شکم، ران‌ها، پهلوها، باسن، بازوها و زانوهای خود ناراحت هستند و تمایلی به انجام عمل‌های جراحی ندارند می‌توانند روش اولتراسوند کویتیشن را انتخاب کنند. مردان مبتلا به ژنیکوماستی یا افرادی که چربی زیادی در پهلوهای آنها جمع شده است نیز می‌توانند از مزایای این روش درمانی استفاده کنند. این روش یک درمان زیبایی غیر جراحی محبوب در بین زنانی است که می‌خواهند اعتماد به نفس خود را با بهبود ظاهر بدن خود افزایش دهند.

 قبل از درمان


همیشه برای تعیین ملزومات و درک انتظارات شما از نتایج درمان باید یک جلسه مشاوره برگزار شود تا ما نیز بتوانیم مناسب‌ترین راه حل را به شما ارائه دهیم. در روز درمان از نوشیدن کافئین و نوشابه‌های گازدار پرهیز کنید. از خوردن غذاهای سنگین قبل از انجام درمان خودداری کنید. ما توصیه می‌کنیم که 6 تا 8 لیوان آب در روزی که قرار است روش کویتیشن را انجام دهید بنوشید.

نحوه انجام کویتیشن


زمانی که اولتراسوند با فرکانس پایین در محل تحت درمان استفاده می‌شود، لرزش‌ها ایجادشده باعث کویتیشن ثابت می‌شوند و در نتیجه سلول‌های چربی از بین می‌روند. سلول‌های چربی آب‌شده سپس در کبد و سیستم لنفاوی متابولیزه شده و در نتیجه از طریق ادرار از بدن خارج می‌شود. بافت همبند، عصب‌ها، عروق خونی و پوست که ناحیه تحت درمان را پوشانده‌اند و در معرض امواج اولتراسوند قرار دارند آسیب نخواهند دید. نتیجه نهایی، کاهش حجم بافت‌های چربی بین عضلات و پوست است.

 آیا این روش بی‌خطر است؟

این روش بی‌خطر، راحت و غیرتهاجمی است که هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد. این روش نیازی به بیهوشی ندارد و پس از آن اسکاری روی پوست باقی نمی‌ماند. انرژی اولتراسوند فقط برای از بین بردن بافت‌های چربی زیر پوست طراحی شده و برای درمان عروق خونی، عصب‌ها و بافت‌های همبند مؤثر نخواهد بود.

آیا این روش دردناک است؟

این روش درمانی، بدون درد است. احساس سوزش و گزگز خفیف یا شنیدن صدای وزوز در گوش در برخی از موارد وجود دارد اما ناراحت‌کننده نیست. در خلال درمان شما گرما را احساس می‌کنید ولی دردی با آن همراه نیست. در خلال درمان، قرمزی کمی روی پوست ایجاد می‌شود که به سرعت پس از درمان از بین می‌رود.

 نتایج


نتایج لاغری موضعی با کویتیشن هم سریع و هم پردوام است. پس از اولین جلسه درمانی، بیمار چند سانتی‌متر کاهش سایز را در اطراف ناحیه درمان شده خواهد دید. نتایج در جلسات بعدی افزایش یافته و مطلوب‌تر می‌شود. برخی از بیماران برای دست‌یابی به نتایج مطلوب باید تا 12 جلسه تحت درمان قرار گیرند. نتایج بسیار متغیر بوده و به سن، متابولیزم، نوسانات هورمونی و ناحیه تحت درمان بستگی دارند. بیماران باید به حفظ سبک زندگی سالم و فعال برای حفظ اثرات درمان متعهد باشند. شما با این روش می‌توانید به کاهش حجم بافت‌های چربی و بهبود ظاهر بدن دست‌یابید. نتایج به مرور زمان و در طول چند هفته با دفع بافت‌های چربی قابل مشاهده خواهند بود. غیرمنتظره نخواهد بود که در پایان دوره درمان شما حدود 10 سانتی‌متر از میزان چربی اطراف ناحیه تحت درمان کم کرده باشید. در صورتی که از یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم پیروی کنید، نتایج حاصله پردوام خواهند بود. به هر حال، اگر شما پرخوری کرده و ورزش نکنید، به‌سادگی دوباره چربی دز اطراف بافت‌ها جمع می‌شوند. در نهایت، نتایج بسیار متغیر بوده و به تفاوت ساختاری بافت‌های هر فرد، ناحیه تحت درمان، سن، سوخت و ساز، دارو و تغییرات هورمونی بستگی دارد.

عوارض جانبی


واقعاً این درمان عوارض جانبی ندارد. در موارد نادر ممکن است عوارض جانبی جزئی مانند قرمز شدن موقتی پوست، تشنگی زیاد یا حالت تهوع بلافاصله پس از لاغری با کویتیشن ایجاد شود که با نوشیدن آب پس از درمان برطرف می‌شوند. این عوارض لاغری با کویتیشن موقتی بوده و ظرف چند ساعت برطرف می‌شوند.

ایا با کویتیشن می‌توان وزن را کاهش داد


کویتیشن نه می‌تواند چاقی را درمان نماید و نه می‌تواند باعث کاهش وزن شود. کویتیشن لاغری برای بازسازی و تغییر شکل بدن است. معمولاً این روش برای از بین بردن چربی‌های موضعی بدن در اطراف شکم، باسن و ران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که به ورزش مقاوم شده‌اند و با رژیم‌های غذایی و انجام تمرینات ورزشی از بین نمی‌روند.

هزینه


هزینه اولتراسوند کویتیشن بسته به اینکه چه قسمتی از بدن درمان می‌شود و چه مقدار چربی از بدن کاسته می‌شود متفاوت است. این هزینه همچنین شامل دستمزد پزشک و وسایل مورد نیاز در طول درمان می‌باشد.

آخرین مقالات