رفع چین و چروک دور لب با/بدون جراحی

با افزایش سن، علائم پیری روی صورت ظاهر می‌شود. چین و چروک‌ها روی پیشانی، اطراف چشم‌ها، بین ابروها و در اطراف دهان ایجاد می‌شوند معمولاً با افزایش سن، چین و چروک‌ها روی پوست افراد ایجاد می‌شوند اما چروک اطراف دهان بیشتر در زنان دیده می‌شود زیرا ساختار پوست آنها متفاوت است. چین و چروک‌های اطراف دهان که به دلیل افزایش سن، عوامل ژنتیکی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استعمال دخانیات ایجاد می‌شوند به چین و چروک‌های پوستی معروف هستند. با به کارگیری روش‌های درمانی مختلف می‌توان به کاهش ظاهر چین و چروک‌های صورت کمک کرده و چین و چروک‌های دور لب و خطوط افقی کنار دهان را کاهش داد.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ed9788″]

چین و چروک‌های دور لب ناراحت‌کننده هستند و می‌توانند باعث کاهش اعتماد به نفس فرد شوند. اجازه ندهید که چین و چروک‌های اطراف لب شما را پیرتر از آنچه هستید نشان دهند. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی در خلال جلسه مشاوره، بیماری شما را تشخیص داده و بهترین روش درمانی را برای رفع آن شامل تزریق بوتاکس، تزریق ژل، لیزر درمانی و میکرودرم را به شما پیشنهاد می‌دهند. با انجام این فرایندهای زیبایی می‌توانید اعتماد به نفس خود را بازیابید. برای مشاوره می‌توانید با شماره‌های 02188334029 و 02188333259 تماس حاصل نمایید تا همکاران ما شما را راهنمایی کرده و وقت مشاوره‌ای برای شما رزرو نمایند.[/alert]

انواع چین و چروک‌های دور لب


سه نوع چین و چروک در اطراف لب‌ها ایجاد می‌شوند که عبارتند از:

  • خطوط خنده: این خطوط از انتهای پایینی بینی به سمت گوشه‌های دهان کشیده می‌شوند.
  • خطوط ماریونت: خطوط عمودی هستند که در گوشه‌های لب ایجاد شده و باعث می‌شوند که ظاهر صورت فرد جدی‌تر و عصبانی‌تر به نظر برسد.
  • خطوط عمودی اطراف لب: خطوط عمودی اطراف لب به دلیل سیگار کشیدن مکرر ایجاد می‌شوند.

علت


چگونه می‌توان از شر چین و چروک‌های دور لب رهایی یافت؟ در وهله اول باید علل ایجاد این چین و چروک‌ها مشخص شده و چگونگی پیشگیری از ایجاد آن را تعیین نمود.

افزایش سن 

چین و چروک‌های پوستی دور لب به دلیل فرایند افزایش سن ایجاد می‌شوند زیرا پروتئین‌هایی که کلاژن و الاستین نامیده می‌شوند در پوست کاهش می‌یابند. این پروتئین‌ها پوست را سفت کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را تأمین می‌کنند.

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید و اشعه مارورابنفش شایع‌ترین علت پیری بوده که باعث شکل‌گیری چین و چروک‌های دور لب می‌شود.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن باعث از بین رفتن کلاژن و الاستین شده و عادت کشیدن سیگار باعث انقباض پوست شده و منجر به شکل‌گیری چین و چروک‌ دور لب می‌شود.

نوشیدن مایعات با نی

استفاده از نی اثری مشابه کشیدن سیگار دارد که منجر به شکل‌گیری چین و چروک‌ های دور لب می‌شود.

آدامس جویدن 

آدامس جویدن با این که بی‌ضرر به نظر می‌رسد اما باعث از بین رفتن کلاژن و الاستین پوست می‌شود.

خوابیدن به پهلو

اگر شما مطابق عادت به پهلو می‌خوابید و سرخود را از یک سمت روی بالش قرار می‌دهید، چین و چروک‌های در قسمت پایین گونه و چانه ایجاد می‌شوند و باعث از بین رفتن کلاژن و الاستین می‌شوند.

درمان چین و چروک‌های دور لب


تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس سیگنال‌های شیمیایی که باعث انقباض عضلات می‌شوند را قطع می‌کند. بوتاکس در مقادیر کم در عضلات هدف تزریق می‌شود. اگر عضلات نتوانند باعث انقباض شوند، پوست صاف شده و ظاهر چین و چروک‌ ها هموارتر می‌شود. تزریق بوتاکس یک روش مناسب برای رفع چین و چروک‌ دور لب است. پس از تزریق بوتاکس، پوست دور لب شما درمان شده و چین و چروک آن کاهش می‌یابد اما نگران نباشید زیرا بقیه قسمت‌های صورت تحت تأثیر بوتاکس قرار نمی‌گیرند. با تزریق بوتاکس در عضلات مورد هدف، بقیه عضلات می‌توانند به طور عادی به وظایف خود عمل کنند و شما قادر خواهید بود با پیدا شدن چین و چروک‌های کمتری در قسمت درمان شده صورت بخندید، لبخند بزنید و اخم کنید. پس از مدتی، بیشتر بیماران متوجه می‌شوند که چین و چروک­ های دور لب آنها دوباره شکل گرفته و همچنان عمیق‌تر می‌شوند. این اثر سم بوتالینیوم است که پوست جدید بدون وجود چین و چروک‌ها رشد می‌کند. خود بوتاکس فقط در حدود 48 ساعت در بدن باقی می‌ماند ولی اثر آن تا سه ماه دوام دارد. بوتاکس بر روی گیرنده‌های نیکوتین که روی عضلات اسکلتی و گانگلیس عضلانی، عضلات قلب و عضلات نرم تأثیر داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که با تزریق مکرر بوتالینیوم، به مرور زمان از شدت چین و چروک‌ها کاسته می‌شود.

تزریق ژل‌

تزریق ژل‌ برای رفع چین و چروک‌ های دور لب بسیار مؤثر است و برای رفع این خطوط ریز، استفاده از ژل‌های نرم توصیه می‌شود. نتایج حاصل از تزریق زل بلافاصله قابل‌ مشاهده است. ژل‌های تزریقی (ژل‌های تزریقی زیبایی، ژل‌های تزریقی صورت) فیلرهای بافت نرم هستند که در پوست تزریق شده تا به رفع چین و چروک‌های ایجاد شده روی پوست کمک کرده و باعث هموار شدن ظاهر پوست شوند. اثر بیشتر این ژل‌های تزریقی موقتی است زیرا این ژل‌ها در نهایت جذب بدن می‌شوند. برخی از مردم باید برای دست‌یابی به نتایج مطلوب تعداد بیشتری تزریق انجام دهند. اثر این ژل‌ها تا 6 ماه یا بیشتر باقی می‌ماند. مطلوبیت نتایج به سلامت پوست، تبحر تزریق کننده ژل و نوع ژل مورد استفاده بستگی دارد.

لایه‌برداری لیزری

لایه‌برداری لیزری برای رفع چین و چروک‌های دور لب و گونه‌ها مؤثر است. پزشک این فرایند را در مطب و در حال هوشیاری بیمار با بیحسی موضعی و تزریق آرام‌بخش انجام می‌دهد. در مطب، عوامل موضعی، مسکن‌ها و آرام‌بخش‌ها و همچنین مسدودکننده‌های عصبی استفاده می‌شود تا بیمار درد و ناراحتی کمتری احساس کند. طول دوره بهبودی به عمق لیزر برای نفوذ در پوست که برای دست‌یابی به نتایج مطلوب تنظیم می‌شود بستگی دارد. معمولاً نواحی درمان شده ظرف مدت دو تا سه هفته بهبود می‌یابند اما روی پوست قرمز می‌شود که در مدت چند ماه به مرور برطرف می‌شود. در این دوره زمانی شما می‌توانید با استفاده از وسایل آرایشی این قرمزی را استتار کنید.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش مطمئن، غیرشیمیایی و نسبتاً تهاجمی است که باعث رفع چین و چروک‌ دور لب و خطوط ریز اطراف دهان می‌شود. برخلاف روش‌های درمانی تهاجمی مانند لایه‌برداری شیمیایی یا درم ابریژن، میکرودرم ابریژن را می‌توان در کمتر از یک ساعت انجام داده و پس از انجام آن نیازی به استراحت کردن نیست و اگر عوارض جانبی پس از آن ایجاد شود بسیار خفیف خواهد بود. پزشک برای انجام میکرودرم ابریژن از ابزار مخصوصی برای پاشش کریستال‌های اکسید آلومینیوم ری سطح پوست استفاده می‌کند. در این فرایند، سلول‌های مرده پوست که کورنیوم قشری که رویی‌ترین لایه پوست است نامیده می‌شود را برمی‌دارد.این ابزار، کریستال‌های باقی‌مانده روی پوست و سلول‌های مرده پوست را مکش می‌کند. برای دست‌یابی به نتایج مطلوب این فرایند باید هر هفته یا یک هفته در میان تجدید شود.

 لیفت لب

لیفت لب به افزایش جذابیت لب‌ها کمک کرده و باعث می‌شود لبخند فرد زیباتر شده و چین و چروک‌ دور لب از بین می‌رود. فرایند لیفت لب در مطب و تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود. پزشک برای انجام لیفت لب یک شکاف در طول انحنای پایین بینی ایجاد می‌کند. سپس با دقت قسمت کوچکی از پوست را برمی‌دارد. با این کار، طول لب بالایی کاهش یافته و محل لب بالایی تغییر می‌یابد و قسمت صورتی رنگ آن گسترده‌تر می‌شود. سپس لب به محل جدید لیفت داده شده و محل شکاف ایجاد شده برای انجام عمل با دقت زیاد برای پیشگیری از به جا ماندن اسکار بسته می‌شود.

آخرین مقالات