عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی

بینی مستقیماً وسط صورت قرار گرفته است و مسلماً مشخص‌ترین قسمت صورت است. جراحی بینی نوعی عمل زیبایی است که به وسیله آن می‌توان بینی را تغییر شکل داد. با انجام این عمل می‌توان بینی را کوتاه‌تر یا پهن‌تر کرد، نوک آن را تیزتر کرد و آن را قلمی‌تر نشان داد و اندازه سوراخ‌های بینی را تغییر داد. با این عمل می‌توان نسبت بین بینی و دیگر اجزای صورت را بهبود بخشیده و آن را زیباتر نمود. بینی گوشتی باعث می‌شود که صورت پهن‌تر به نظر برسد. داشتن یک بینی قلمی و بلند با پهنای کم در انتهای پل بینی می‌تواند صورت را بلندتر و زیباتر مانند مدل‌هایی که در نمایش مد راه می‌روند نماید.

عمل جراحی بینی برای اصلاح بینی‌های گوشتی به چندین روش انجام می‌شود. روش مورد استفاده به نیازهای شما و این که می‌خواهید چه شکلی به نظر برسید بستگی دارد. برخی مردم ممکن است بخواهند طول بینی را کوتاه یا بلند نمایند در حالی که برخی دیگر ممکن است بخواهند نوک بینی خود را تیز کنند.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ed9788″]

اگر شما تمایل به انجام عمل جراحی بینی دارید بدانید که شما تنها فردی که از بینی گوشتی خود ناراضی است نیستید. مردم به دلایل مختلف ممکن است از ظاهر بینی خود راضی نباشند و این جای تعجب ندارد. اگر بینی شما گوشتی است و فکر می‌کنید که با تغییر دادن ظاهر آن بهتر به نظر می‌رسید یا احساس بهتری نسبت به ظاهر صورت خود پیدا می‌کنید، متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی روش‌های مختلف جراحی بینی برای اصلاح بینی گوشتی شما را پیشنهاد می‌دهند. با انجام یک عمل بینی موفق بیماران هم می‌توانند بهتر تنفس کنند و هم به ظاهر دلخواه خود دست یابند. متخصصین ما بینی شما را مورد ارزیابی قرار داده و روش مناسب جراحی بینی یا عمل‌های زیبایی دیگر را به شما پیشنهاد می‌دهند تا شما بتوانید به ظاهری که همیشه آرزوی داشتن آن را داشتید دست‌یابید.

اگر شما تصمیم به کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل جراحی بینی که می‌تواند شما را به ظاهر دلخواهتان برساند گرفته‌اید می‌توانید با شماره تلفن‌های 02188334029 و 02188333259 تماس حاصل نموده و وقت مشاوره‌ای از متخصصین ما بگیرید.[/alert]

مزایا


عمل جراحی بینی برای اصلاح بینی گوشتی بین زنان و مردان در تمام سنین از محبوبیت زیادی برخوردار است. جراحی بینی گوشتی را حتی می‌توان روی بینی نوجوانانی که رشد صورت آنها کامل شده است نیز انجام داد. افراد انجام این عمل را به دلایل شخصی انتخاب می‌کنند. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • کوچک کردن بینی
  • کاهش سایز سوراخ‌های بینی
  • ترمیم آسیب‌دیدگی‌های ناشی از وارد آمدن ضربه به بینی و آسان کردن تنفس
  • افزایش تعادل بین اجزای صورت در ترکیب با پروتزهای دیگر صورت

مشاوره


عرض یا پل بینی برخی از مردم بسیار بزرگ است. گوشتی بودن بینی باعث می‌شود که فرد از ظاهر بینی خود ناراضی باشد. با کمک عمل جراحی بینی افرادی که بینی گوشتی دارند می‌توانند آن را کوتاه‌تر و قلمی‌تر کنند.

عمل جراحی بینی با جراحی‌های پلاستیک دیگر فرق دارد که به کمک آن می‌توان ظاهر بینی را به شکلی که مطلوب شما است تغییر داد. زمانی که در جلسه اول با دکتر صحبت می‌کنید وی بینی شما را ارزیابی کرده و در مورد عمل جراحی با شما صحبت می‌کند. توجه داشته باشید که برخی محدودیت‌ها وجود دارد که ممکن است مانع دست‌یابی شما به نتایج دقیقی که مطلوب نظر شما است گردد. پزشک همیشه در این موارد صادق است و با شما در مورد شکل جدید بینی صحبت می‌کند.

قبل از عمل


جراح دستورالعملی به شما می‌دهد که دران نحوه آماده شدن شما برای انجام عمل جراحی بینی توضیح داده شده است. این دستورالعمل شامل قطع مصرف برخی داروها، تغییرات لازم در رژیم غذایی و تغییر در عادات سیگار کشیدن شما می‌شود.

نحوه انجام عمل


پزشک این عمل را در بیمارستان در حالی که شما تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید انجام می‌دهد. شما می‌توانید این عمل را به عنوان یک عمل سرپایی انجام داده یا یک شب در بیمارستان بستری شوید. روش‌های مختلفی برای اصلاح بینی گوشتی وجود دارد که پزشک بر اساس نیازهای شما یک یا چند روش از این روش‌ها را انتخاب می‌کند.

غضروف‌های پهن‌تر

اگر غضروف‌های انتهایی بینی پهن باشند، پزشک غضروف‌ها را تراشیده و قسمت‌های پایین بینی را به هم نزدیک‌تر می‌کند. غضروف از گوش، سپتوم بینی و… بین غضروف‌های پایین بینی قرار داده می‌شود تا نوک بینی تیزتر گردد.

افزایش عرض غضروف

اگر نیاز به پهن کردن غضروف بینی باشد، پس از تراشیدن غضروف، با بخیه انتهای بینی به هم رسیده و سپتوم بینی به انتهای آن وصل می‌شود تا نوک بینی تیزتر به نظر برسد.

اگر بافت چربی ضخیم باشد، پزشک گوشت و چربی زیر جلدی را برداشته و انتهای بینی را بالا می‌برد. اگر شما می‌خواهید به طور همزمان با انجام عمل جراحی پل بینی خود را نیز بالا ببرید، جراح می‌تواند با استفاده از غضروف گوش، غضروف بینی و… این کار را برای شما انجام دهد.

پس از عمل جراحی بینی


پس از انجام عمل جراحی بینی گوشتی و استخوانی و به خصوص در 24 ساعت اول، صورت شما پف کرده و بینی شما درد می‌گیرد و ممکن است دچار سر درد نیز شوید. شما می‌توانید این دردها را با مصرف داروهای مسکنی که پزشک برای شما تجویز می‌کند کنترل کنید. در روز اول پس از عمل به گونه‌ای در رختخواب بخوابید که سر شما بالا قرار گیرد (به جز برای رفتن به حمام)

توجه داشته باشید که پس از عمل، تورم و کبودی روی صورت شما دیده می‌شود که پس از دو تا سه روز به حداکثر مقدار خود می‌رسد. با قرار دادن کمپرس سرد روی بینی می‌توانید از تورم آن کاسته و احساس بهتری داشته باشید. در هر مورد، شما باید احساس بهتری پیدا کنید. بیشتر تورم‌ها و کبودی‌ها در مدت دو هفته پس از انجام عمل از بین می‌روند. در روز پس از عمل، زمانی که صورت شما کبود و متورم است به راحتی فراموش می‌کنید که ظاهر شما بهتر شده است. در واقع، بسیاری از بیماران پس از انجام جراحی‌های پلاستیک احساس افسردگی می‌کنند که کاملاً طبیعی است و باید پس از انجام عمل جراحی بینی نیز انتظار آن را داشت. اما مطمئن باشید که این آخرین مرحله است. روز به روز بینی شما بهتر شده و روحیه شما نیز بهبود می‌یابد. پس از یک یا دو هفته شما به هیچ وجه شبیه به آنچه قبل از عمل بودید نخواهید بود.

محدودیت‌ها


برخی محدودیت‌ها پس از انجام عمل جراحی بینی وجود دارد. بیماران باید به مدت دو هفته از انجام فعالیت‌های سنگین و به مدت سه هفته از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنند. به علاوه، بیماران به مدت شش هفته نباید در ورزش‌ها یا فعالیت‌های پربرخورد شرکت کنند. در حالی که بیشتر نتایج عمل پس از چند هفته ملموس می‌شوند، نتیجه نهایی و قابل تحسین عمل بینی پس از یک سال به طور کامل مشخص می‌شود.

خطرات احتمالی


عوارض ناشی از عمل جراحی بینی به ندرت اتفاق می‌افتند و در صورتی که عارضه‌ای ایجاد شود بسیار جزئی است. عفونت، خونریزی از دماغ و عوارض بیهوشی معمول‌ترین این عوارض هستند. عروق خونی کوچک ممکن است پاره شده و نقاط قرمز رنگ کوچک دائمی را وجود آورند اما معمولاً بسیار جزئی است. بیحسی نیز ممکن است اتفاق بیفتد اما معمولاً موقتی است. بسیار به ندرت ممکن است عمل‌های ثانویه بینی و جراحی ترمیمی بینی برای اصلاح ناهنجاری‌های پیش‌بینی‌نشده موردنیاز باشند.

این موارد کاملاً غیرقابل‌پیش‌بینی است و ممکن است در عمل‌هایی که بهترین جراحان در بهترین شرایط هم انجام می‌دهند اتفاق بیفتد.

هزینه


به سختی می‌توان از طریق اینترنت هزینه‌های دقیق عمل جراحی بینی را تخمین زد زیرا بسیاری از متغیرها وجود دارند که در تعیین قیمت مؤثر هستند. عواملی مانند اهمیت جراحی و محل انجام عمل جراحی بینی می‌توانند در تعیین هزینه نهایی مؤثر باشند.

آخرین مقالات