پیکرتراشی و لاغری با لیپوماتیک:عوارض و هزینه

هر کسی می‌خواهد که لاغرتر و خوش اندام‌تر به نظر برسد اما دست‌یابی به این هدف همیشه کار ساده‌ای نیست. یکی از سریع‌ترین و مؤثرترین روش‌ها، لیپوساکشن است اما بسیاری از افراد تمایلی ندارند که تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرند ضمن این که این روش دوره بهبودی طولانی مدتی دارد و عمل گرانی محسوب می‌شود. عمل لیپوماتیک یک روش قدیمی و مؤثر لیپوساکشن است که می‌توان آن را تحت بیهوشی موضعی انجام داد. استفاده از روش‌ها و تجهیزات خاص باعث شده است که این فرایند بدون درد انجام شده و طول دوره بهبودی آن کوتاه‌تر و راحت‌تر باشد همچنین هزینه‌های آن نیز کمتر از لیپوساکشن معمولی است. اگر شما به دنبال روشی بدون درد هستید احتمالاً لیپوماتیک انتخاب مناسبی برای شما است. اگر رژیم‌های غذایی، پیچیدن بدن و روش‌هایی دیگر اثر نمی‌کند، لیپوماتیک بدون نیاز به قرار گرفتن تحت بیهوشی عمومی می‌تواند مؤثر واقع شود.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ed9788″]

اگر شما به دنبال روشی برای لاغر کردن موضعی بدن هستید بدون این که زندگی روزمره شما مختل شود، متخصصین کلینیک رازی آخرین روش لیپوساکشن که کم تهاجمی است و لیپوماتیک نامیده می‌شود را به شما معرفی و توصیه می‌کنند. نتایج حاصل از انجام این روش درمانی بهتر از نتایج حاصله از لیپوساکشن معمولی است و با ناراحتی‌های کمتری همراه است و نیازی به بستری شدن هم پس از انجام آن نیست. متخصصین ما پس از بررسی وضعیت شما، این روش را به برخی بیماران توصیه می‌کنند تا بتوانند به اهداف زیبایی که در ذهن دارند دست یابند. لیپوماتیک یک روش مؤثر برای لاغر کردن موضعی بدن است که می‌تواند اعتماد به نفس را در نحوه لباس پوشیدن و انتخاب لباس به شما بازگرداند. برای آشنایی بیشتر با روش درمانی لیپوماتیک یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188334029 و 02188333259 تماس حاصل نمایید.[/alert]

لیپوماتیک چیست؟


لیپوماتیک فرایندی‌ است که در آن از لرزش‌های خفیف برای شل شدن سلول‌های چربی در ناحیه درمان استفاده می‌شود تا این چربی‌ها راحت‌تر برداشته شوند. لرزش ضربه و آسیب‌دیدگی به بافت‌ها و پوست اطراف ناحیه تحت درمان را کاهش می‌دهد و باعث به حداقل رسیدن ناراحتی‌ها و کبودی‌های پس از درمان می‌شود. همچنین با لرزش، دقت درمان افزایش می‌یابد و نتایج بهتری حاصل می‌شود. با این روش می‌توان نواحی کوچکی مانند قسمت بالای بازوها، گردن و غبغب را نیز تحت درمان قرار داد.

انجام لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است؟


مانند بقیه روش‌های لیپوساکشن، زنان و مردانی که وزن آنها نزدیک به وزن ایده‌آل است اما در قسمت‌هایی از بدن خود چربی‌های موضعی دارند که با رژیم‌های غذایی و انجام تمرینات ورزشی از بین نمی‌رود، می‌توانند عمل لیپومتیک را برای رفع این چربی‌ها و چاقی‌های موضعی به کار ببندند. تقبل  قیمت لیپوساکشن و انجام آن یک روش برای کاهش وزن نیست و معمولاً برای افرادی که شاخص توده بدنی آنها بیش از 40 است توصیه نمی‌شود. این فرایند را می‌توان برای درمان و لاغر کردن قسمت‌های مختلف بدن به کار برد. برخی از قسمت‌های بدن که می‌تواند تحت عمل لیپوماتیک قرار گیرد عبارتند از:

  • شکم و کمر
  • قسمت بالایی و پایین کمر
  • ران‌ها و پهلوها
  • قسمت‌های داخلی و خارجی ران‌ها
  • باسن و قفسه سینه مردان
  • گردن و غبغب

از آنجا که در لیپوماتیک از گرما برای برداشت چربی‌ها استفاده نمی‌شود، سلول‌های چربی برداشته شده می‌توانند در صورت نیاز برای برجسته‌سازی و انجام عمل‌های زیبایی در قسمت‌های دیگر بدن مورد استفاده قرار گیرند. لیپوماتیک که به فرایند انتقال چربی نیز معروف است به طور مثال می‌تواند برای بهبود ظاهر باسن به کار برود.

مزایا


کاهش سطح گلیسیرید 

سطح بالای گلیسیرید ممکن است به دلیل ضخیم شدن دیواره عروق خونی و سخت شدن عروق اتفاق بیفتد. این عارضه باعث می‌شود که بیمار بیشتر در معرض حمله قلبی، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی قرار گیرد. عمل لیپوماتیک می‌تواند سطح گلیسیرید خون را تا 43 درصد کاهش دهد بنابراین پس از انجام این فرایند، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کاهش می‌یابد.

 کاهش التهاب

نتایج چندین تحقیق مشابه نشان می‌دهند که با انجام لیپوماتیک، تعداد گلبول‌های سفید خون کاهش می‌یابد. زیاد بودن تعداد گلبول‌های سفید خون با افزایش التهاب در بدن رابطه مستقیم دارد. التهاب باعث چاقی، دیابت، بالا رفتن فشار خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

افزایش توان حرکتی

برداشتن چربی‌های مقاوم موضعی می‌تواند در توانایی حرکتی شما تأثیر داشته باشد. با انجام عمل لیپوماتیک می‌توان چربی‌های اطراف مفاصل، شکم و کمر را برداشت و انجام فعالیت‌های فیزیکی را برای بیمار راحت‌تر کرد.

 افزایش اعتماد به نفس

با این که انجام  عمل لیپوماتیک از نظر پزشکی مزایای زیادی دارد اما بسیاری از افراد برای تقویت اعتماد به نفس خود اقدام به انجام آن می‌کنند. چربی‌های موضعی مقاوم باعث می‌شود که فرد احساس عدم جذابیت کرده و بر شخصیت و خلق‌وخوی او تأثیر منفی داشته باشد. این کاهش اعتماد به نفس بر زندگی شغلی و روابط فرد نیز اثر می‌گذارد. انجام لیپوماتیک با برداشتن این چربی‌های مقاوم موضعی و تغییر شکل بدن، اعتماد به نفس بیمار را تقویت کرده و عزت نفس وی را افزایش می‌دهد و در نتیجه تأثیر بسیار مثبتی در زندگی فرد خواهد داشت.

 نحوه انجام فرایند لیپوماتیک


جراحی لیپوماتیک یک درمان سرپایی محسوب می‌شود و معمولاً تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود. یک لوله باریک که به آن کونولا گفته می‌شد از طریق یک شکاف کوچک مستقیماً در چربی فرو می‌رود. کانولا یک لرزش خفیف ایجاد می‌کند که سلول‌های چربی را آب کرده و سپس از بدن به وسیله مکش بیرون کشیده می‌شود. زمان انجام فرایند به میزان چربی‌هایی که باید برداشته شود و تعداد قسمت‌هایی از بدن که باید تحت درمان قرار گیرند بستگی دارد.

دوره بهبودی و نتایج


بیماران می‌توانند بلافاصله پس از اتمام درمان به منزل مراجعه کرده و پس از چند روز به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. احتمالاً شما باید از پوشش‌های فشرده‌ساز به مدت چند هفته استفاده کنید تا فرایند بهبودی تسریع شده و نتایج مطلوب حاصل شود. نتایج می‌تواند بلافاصله مشخص می‌شود و تا چند هفته پس از انجام این فرایند که بدن به طور کامل بهبود می‌یابد ادامه یافته و ظاهر جدید بدن تثبیت شود.

عوارض جانبی


عوارض جانبی عمل لیپوماتیک با لیپوساکشن معمولی قابل مقایسه است. ممکن است پس از انجام درمان، بدن ناهموار شده و بافت‌های اطراف ناحیه درمان شده دچار آسیب‌دیدگی شوند. بزرگ‌ترین عوارض احتمالی که ممکن است با هر عمل جراحی همراه باشد، خطرات ناشی از بیهوشی است که چون لیپوماتیک تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود این خطرات آن نیز کمتر است.

هزینه


هزینه‌ لیپوماتیک به ناحیه تحت درمان و نوع بیهوشی بستگی دارد. توصیه می‌شود که بیماران طی یک جلسه مشاوره از گزینه‌های لیپوماتیک که مناسب شرایط آنها است آگاهی یافته و همچنین در مورد هزینه‌های درمان با پزشک صحبت کنند.

آخرین مقالات